Honda S2000 AP1 2001 Geel

€ 19.500,-
KM stand
298.000 km
Bouwjaar
2001
Verbruik
18,18 km/l
Energielabel
-
Garantie
-
132632sinds 12 apr. '24, 09:55

Wil je precies weten waar je instapt?

Vanaf €149 doet Occasionkeuring Nederland een complete auto-inspectie.

Deel via
of

Samenvatting

Merk & ModelHonda HONDA
Bouwjaar2001
Uitvoering.
CarrosserieCabriolet
Kenteken1-XHP-31
APK tot31 juli 2024
BrandstofBenzine
KM stand298.000 km
TransmissieHandgeschakeld
Verbruik18.2 km/l
Prijs€ 19.500,00
Motorinhoud2.0 liter
Kosten p/m€ 463,63

Algemene kenmerken

Merk & ModelHonda HONDA
Uitvoering.
CarrosserieCabriolet
Kenteken1-XHP-31
TransmissieHandgeschakeld
BrandstofBenzine
KleurOverige kleuren
Aantal stoelen2

Kosten

Wegenbelasting€ 56,00 per maand
Reparaties en onderhoud€ 155,94 per maand
Banden€ 43,71 per maand
Brandstof verbruik / maand€ 207,97 per maand
Kosten p/m€ 463,63
Per kilometer€ 0,37
Per jaar€ 5.563,56

Geschiedenis

APK tot31 juli 2024
Aantal eigenaren tot en met nu1
Eigenaar sinds30 juli 2014
Type laatste eigenaarPARTICULIER
Datum registratie Nederland30 juli 2014
Import autoJa

Motor, prestaties en onderstel

Motorinhoud2.0 liter
Aantal cilinders4
TurboNee
LPG-g3Nee
Verbruik18.2 km/l
CO2-uitstoot126 g/km
AandrijvingAchterwiel

Maten en gewicht

Lengte3.9 m
Breedte1.69 m
Hoogte1.52 m
Leeg gewicht1.246 kg
Max. toelaatbaar gewicht1.535 kg

Beschrijving

Mooie Honda S2000 uit 2001
Kilometerstand: 298.000 km

Inclusief set winterbanden met goed profiel op origele Honda lichtmetalen velgen die voorzien zijn van zwarte rubbercoating.

Incl sportuitlaat indien je de auto nog sportiever wilt laten klinken.

Ik heb hem in 2013 in Amerika gekocht, en in 2014 in NL ingevoerd. Hij heeft jaarlijks zijn onderhoudsbeurten gehad, gemiddeld 7500km per jaar mee gereden. In 2020 koppelingcylinders vervangen, in 2021 een klep vervangen en kleppen gesteld, in 2022 katalysator vervangen.

Honda bracht in 1999 de S2000 op de markt als rijdende uitstalling van zijn kunnen. Het bedrijf bestond 50 jaar en wilde laten zien wat het in zijn mars had. De kleine roadster kreeg in 2004 een lichte facelift. In 2009 verdween de S2000 van de markt.


Honda gebruikte voor de S2000 het geijkte roadsterconcept: de S2000 heeft achterwielaandrijving en een hoogtoerige 2,0-liter VTEC-motor, gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak met zeer korte verzetten. Doordat de motor volledig achter de vooras is gelegd, heeft de S2000 een perfecte gewichtsverdeling van 50:50. Dankzij zijn harde, sportieve onderstel en messcherpe besturing is de S2000 een droom voor de sportief ingestelde autorijder. Die moet wel van die bijzondere motor houden. Maar die is tegelijkertijd het bijzonderste aan de kleine Honda.


De 2,0-liter VTEC-motor levert 240 pk, zonder turbo. Dat betekent een specifiek vermogen van 120 pk per liter en dat was bij introductie van de krachtbron een wereldrecord voor turboloze motoren. Geen wonder dat de Honda tweeliter maar liefst vijfmaal is verkozen tot motor van het jaar. De motor haalt zijn prestaties uit het vermogen enorm hoge toerentallen te halen - deze viercilinder kan doorhalen tot tegen de 9.000 toeren. Nadeel daarvan is dat de motor veel herrie maakt, ook bij legale snelheden, en dat kan bij lange, open ritten vermoeiend worden.


De Honda S2000 als occasion.
De Honda S2000 is een auto voor puristen, die van ongefilterd autorijden houden. De roadster is redelijk krap vanbinnen, maar rijdt en voelt als een kart. Dat, en die soms wild krijsende motor, maakt de fraaie Honda geen allemansvriend, zoals de Mazda MX-5 dat wel is. Desondanks is de S2000 prima geschikt voor het dagelijks verkeer (en met de optioneel leverbare hardtop kan dat ook in alle jaargetijden), praktisch in de omgang en compleet uitgerust.
Zeldzaam is hij ook: Honda heeft er in Nederland in totaal 337 van verkocht. Een tweedehands Honda S2000 is dan ook moeilijk te vinden,
Advertentienummer: m2103254490